Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.4.2007, Marek Štelčík, aktualita
Společnost Advanced Micro Devices (AMD) včera vydala zprávu týkající se konkrétních ekonomických výsledků za první čtvrtletí tohoto roku. Dvojka na trhu s procesory totiž za první čtvrtletí tohoto fiskálního roku prodělala 611 milionů amerických...
Rados (20) | 22.4.200716:33
Spekulovalo se po o tom už i na novinky.cz
http:­/­/www.novinky.cz­/internet­/ibm­-se­-udajne­-poohlizi­-po­-vyrobci­-procesoru­-amd­-­-zvazuje­-jeho­-koupi_110660_f2ds2.html

IBM by bylo ideální, jen do HW zas moc nedělá. S IBM už spolupracuje ve vývoji továren a peníze nějaký má :­-­).
Odpovědět0  0
a8nr (84) | 23.4.20078:44
Vzhledem k tomu, že IBM poslední dobou hardwarové divize spíše prodává, považoval bych to opravdu jen za spekulace.
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 22.4.200713:17
Takže, přečetl jsem pár příspěvků a vyšlo mi, že dokola opakovaná lež se stává pravdou, i když v tomto případě se jedná spíše o zavádějící inforamce podané tím správným způsobem. Titulek ­"Ztráta větší než se čekalo­" apod. nebo komentář Reuters ponechaný bez povšimnutí autorem tohoto příspěvku. Především je potřeba se podívat na čísla. Propad tržeb? Ano, ten ale musel mít i intel. To že to neladí s odhadem může být dáno i tím, že odhad byl nekompetentní. Akcie? Za poslední měsíc stouply skoro o 2doláče, ale je pravda, že si sáhly na dlouhodbé minimum, což může být umocněné právě oním hype, který není v korelaci s realitou, obecnou nedůvěrou investorů a především výkyvem NYSE, která právě kulminuje na spodní úvrati. Na konec jen připomenu podíl AMD na trhu, nemám k dispozici, ale pokud by byl autor tak laskav může přidat, to je totiž velmi důležitá informace, která v kontextu s onou ztrátou pak dává všemu jiný rozměr. Sám jsem zvědavý.
Odpovědět0  0
Lelda1 | 23.4.200710:33
Mno podil na trhu klesl o 4,5% na nejakych 19­-20% intel drzi lehce pres 80% http:­/­/www.tgdaily.com­/content­/view­/31708­/118/
Odpovědět0  0
RiCZie (17) | 21.4.200720:48
tak AMD někdo koupí a vývoj bude pokračovat dál...jen aby to nebyl Intel :)
Odpovědět0  0
ASD_ | 21.4.200722:16
Intel to isto nebude, to by im antimonopolne urady nikdy nedovolili.
Odpovědět0  0
Herkis | 21.4.200722:30
Intel ne, bude to nVidia ­(už přece koupila 3dfx, tak proč ne ATI v obalu AMD­). Doufejme, že Intel začne dělat grafiky, aby byla nějaká konkurence.
Odpovědět0  0
greedxxx (79) | 22.4.20070:52
no nevem ci by nvidia schrastila tolke prachy pre len hodota AMD je 2,5x väcsia
Odpovědět0  0
Herkis | 22.4.200720:10
Spiš 1,5x. Ale to je jedno. Pokud by šla AMD ­"na hubu­", tak by byla její cena samozřejmě menší. A nesmíš podceňovat ohromné ambice chairmana nVidie.
Odpovědět0  0
ASD_ | 22.4.200722:49
Podla mojich informacii bola hodnota AMD pred kupou ATI viac ako 30mld­(presejsie si to uz nepametam­). Hodnota NV bola v tom case 9.5mld, to je tak 3­-4 nasobna hodnota a moc si nemyslim ze by sa ta za tak kratku dobu tak dramtaicky zvrtlo.
Odpovědět0  0
Herkis | 23.4.200715:47
Údaje o tržní kapitalizaci firmy AMD jsou na webu od 8,5 ­(např. wikipedia­) do cca 15mld $ ­(tento údaj spíše odpovídá po koupi Ati­), pro nVidia jsem našel celkem spolehlivý údaj: ­"Nvidia has about $741 million in cash available and has a current market capitalization of $10.36 billion ­(at market close on March 27, 2007.­)­"

Takže pokud vezmu údaj o AMD ­- 15mld, tak je AMD cca 1,35x větší.
Odpovědět0  0
lacir (8) | 22.4.200711:10
Ak by to uz mal niekto kupovat tak to nebude ani Intel ani Nvidia, ako bolo spravne povedane, antimonopolny urad v USA by to urcite nepovolil. Predstav si ze by Nvidia vlastnila graficku diviziu AMD­/ATI, to je blbost.
Odpovědět0  0
tfoltynek (46) | 20.4.200721:23
AMD melo v bance slozeno 1,2 miliardy$ pro pripad problemu, Q1 prodelalo cca 640mil$ z toho sekce grafik asi 38mil$. Prej budou slevnovat vyrobu a zacnou od vedeni, asi je jich tam moc. Kompletni zmena planu je podle nich nemozna z duvodu takrka vydanych R600 a K10. V Q2 se planuji dostat na 0. No snad se jim to povede. Pokles celkoveho podilu na trhu dela u AMD z 15,7 na 11,4%. Presna cisla uz se mi nechtelo znovu hledat, ale cca to sedi.
Odpovědět0  0
alisan | 20.4.200721:46
Ono to asi bude ještě horší ... žádná firma ti ven nepustí celou pravdu ... už jen propad akcií je špatný signál pro investory a to může spustit další kolo problémů. Upřímně doufám, že to ustojí a jak AMD, tak ATI tu s námi budou a sami sebe donutí ­(v rozumné míře­) vést cenovou ­"válku­" a hlavně investovat do vývoje. Jinak s námi koncáky bude zle :­-­((
Odpovědět0  0
pegy (258) | 21.4.20071:30
No o ATi by som sa nebal, ta to ustoji, tak, ci onak, skor si myslim, ze prave ATI bude drzat AMD nad voodu, pravda ak dobre navrhli nove radeony..... ;­)
PS: ATi sa moze od AMD kedy kolvek odtrhnu a byt zase ATi ­(apon tak sa mi vidi­)....
Odpovědět0  0
Herkis | 21.4.200722:26
To mi pověz, jak se odtrhne firma, která neexistuje. To se od AMD odtrhne AMD?
Odpovědět0  0
pegzli | 22.4.200718:52
No lebo tak maju uzavretu zmluvu? V com vidis problem, aby sa zas volali ATI ako predtym a prijali par ludi? vyroba sa aj tak nemeni, vsak graficke sa vyrabaju u TSMC .... ;)
Odpovědět0  0
Herkis | 22.4.200720:06
Smlouva? A s kým? Bývalí majitelé ­- akcionáři dostali zaplaceno, žádné akcie ATI už neexistují. Takže neexistuje firma ATI. Kdyby se odtrhla, kdo by vrátil AMD zpátky těch 5,4 miliardy $?
Odpovědět0  0
pegy (258) | 22.4.200722:43
Aha, no som trosku pobehal web a vychadzal som s tochto prehlasenia, ktore som si zle zapametal ­"Pokud by se sloučení nevydařilo, musí ATi podle dohody vyplatit společnosti AMD 162 milionů dolarů.­" Ale aj tak si myslim, ze ak padne AMD, tak ATI urcite nie.... lebo jednie co spravili je to, ze sa zlucili a prepustili par ludi s kancelarii, ale to nie je problem, pretoze sa daju lahko nabrat spet....
Odpovědět0  0
Pif (94) | 20.4.200715:30
Nic proti AMD, je vynikajuce ze existuje skutocna konkurencia pre Intel. Ale AMD je nejake velmi zaspate ... kolko je na trhu architektura K8? Uvedena bola 23. Septembera 2003. Odvtedy neprisli s nicim novym! Minoritne upravy architektury to bolo len ladenie existujuceho jadra, bezna sucast vyroby. Urobit X2 tam je tiez minimum invencii a novot.

Hadam si u AMD nemysleli ze Intel je taky hlupy a netburst bude pri vsetkych problemoch tlacit do planovanych kolko 10Ghz?

AMD sa nemoze asi zobudit z opice po oslavach uspechu K8 vs Netburst. Teda uz by som mangerov vyhadzoval ...
Odpovědět0  0
jirka122 | 20.4.200715:38
Za par tydnu bude na trhu Barcelona, ktera je dost inovovana K8. Vzdyt sam Intel udelal Core 2 Duo jenom predelanim Pentia M, potazmo Pentia 3...

AMD byla prvni, kdo delal 64­-bitovy procesory do beznych PC, prvni integrovala pametovy radic do CPU ­(Intel to same planuje az na pristi rok­) ­- nerekl bych, ze AMD neprisla s nicim novym... je to hloupe tvrzeni...
Odpovědět0  0
Moas | 20.4.200715:45
AMD bohuzel dojizdi na svoje vyrobni kapacity. Nemuze se merit s Intelem. Ten je ted na koni, poucil se, pujde cestou evoluce, ne revoluce. I kdyby se K10 vyrovnalo C2D, Intel ma obrovske moznosti ke slevam a k nasobnemu mnozstvi produkce.
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 22.4.200713:04
ono intel nemůže zase všechno, cena intelu je dána mimo jíné tím kolik intel spapá do sebe ­(čeští podnikatelé by mohli vyprávět co to znamená mít náklady­) takže nekonečné zlevňování se konat nebude a jestli někdo myslí, že to intel nebolí tak opak je pravdou
Odpovědět0  0
Ellessar (125) | 20.4.200716:29
Pamatovy radic na procesore sposobil nemale problemy s podporou pamati apod. To nemaju ani doteraz doriesene...
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 22.4.200713:05
co to placas?
Odpovědět0  0
Pif (94) | 20.4.200717:11
AMD prislo s vela novinkami ale od prelomovej K8 ­(schvalne som pisal ten datum­) ubehlo uz vela casu a prave ze bez podstanych noviniek.
.
Integrovany pamatovy radic, 64bitov ­- ved to je zalezitost K8 a teda konca roku 2003. To ze sa radic ladil v reviziach jadra K8 je nepodstatne.
.
Ocakacanie z AM2 kde vsetci dufali v narast vykonu platformy sa nenaplnili. Ano preslo sa z DDR na DDR2 ale to je za tie roky tiez malo ...
.
Barcelona .... dufam ze spasi AMD a ze pride na trh vyborny procesor co najskor. Ale keby AMD nespalo Barcelona alebo nejaky C2D killer by tu uz davno bol a znizoval by velke straty ktore teraz AMD ma. A co sa este Barcelony tyka, zatial su to len nase nadeje a moze to byt aj sklamanie. Uvidime aky vykon poskytne ake problemy prinesie a aku bude mat dostupnost.
Odpovědět0  0
greedxxx (79) | 20.4.200717:20
ehm jak dlho tu bol netburst, 2000­-2006­(2007 uz ani nepocitam kedze je fakticky odpisany­) t.j. 6 rokov, 2003­-2007 su 4 roky takze o tom ktora architektura tu trci pridlho by som takto nepolemizoval
Odpovědět0  0
ShadowPierre | 20.4.200717:38
No jo, ale vem si jaky podil na trhu za tu dobu AMD ziskalo co Intel smazil na Netburstu. Taky porovnej velikost AMD a Intelu, to co si mohl Intel tehdz dovolit si rozhodne nemuze dovolit AMD. Zacinam mit o AMD strach :(
Odpovědět0  0
RiCZie (17) | 20.4.200717:08
No tak lepší být ve ztrátě než ztratit podíl na trhu, proto ty slevy, krátkodobě si to zřejmě můžou dovolit.
Odpovědět0  0
ShadowPierre | 20.4.200717:19
Kratkodobe? Bude krvacet cely rok a to jestli to vydrzi. Nekde na dailytechu jsem cetl, ze AMD je tak zrale na odkup. Souhlasim s predchozim prispevkem, proste usnuli na vavrinech jako sipkova Ruzenka. A misto toho, aby alespon vydali R600 tak jen pousteji do eteru, jak bude fantasticka.
Odpovědět0  0
alisan | 20.4.200718:11
Souhlas ... AMD se žene do průšvihu. A podle mne se bude jen těžko vzpamatovávat. Před sebou má edici nových grafických karet, které se musí o místo na trhu poprat nejen s konkurencí, ale především s příliš agresivní cenovou politikou danou pro 1950Pro a deriváty. Nové 610­/630 musí mít buď podsatně vyšší cenu a to s ohledem na předběžně udávané parametry ­(cena­/výkon­) nebude ladit s přáním těch co na tyhle GK čekají, nebo budou pokračovat v cenové válce a vývoj GK se jim z mainstremu těžko zaplatí. Podle mne to NV pochopila a nastavená cena pro 8600 ­(byť u modelu GTS je to fakt děs­) právě odráží nutnost přestat se zákazníkovi podbízet za každou cenu. K čemu je vyhrát bitvu, když ztratíte válku?
Odpovědět0  0
pegy (258) | 20.4.200718:49
No graficke by som do toho netahal, pretoze ATi moze kedy kolvek od AMD odist, je to tusim aj v zmluve co uzavreli.... No s AMD to vyzera nie celkom dobre, no uvidime, je to bij Slona s mackou ­(Intel vs. AMD­) nuz ak padne AMD aspon bude pokoj od vecnych bojov, kto je lepsi ­(nekonecne boje po forach­) a vsetci budeme radi za novu architekturu raz za 5 rokov a nie ako teraz Intel slubuje kazde dva roky, tak ci onak, som rad, ze som zazil casy uspechu AMD a dobrych procesoru..... Aspon som mal moznost vyberu....
Odpovědět0  0
alisan | 20.4.200719:08
Jo, přesně o to mi jde ... lidi nadávaj, když NV zvedla ceny nových karet a zapomínají, že pokud tuhle válku AMD brzy neodpíská, doplatí na to koncový zákazník právě monopolem NV na trhu. Totéž ale platí i o procesorech. AMD ­"zaspalo­" vývoj ­(netvrdím, že třeba X2 jsou špatné!! ... mám doma In. i AMD­) a vést boj jen cenou se nedá. Ne tak dlouho ... Intel to zas podle mne pochopil jako první a nesnaží se za každou cenu snížit cenu C2D tak, aby v nižším segmentu plně konkuroval poměrem cena­/výkon. Takže AMD má fakt nejvyšší čas se probudit a neblbnout, jinka se děsím, za co budu kupovat a hlavně co třeba za dva roky!!
Odpovědět0  0
ASD_ | 20.4.200722:02
AMD nic nezaspalo 4­-5 rokov je bezny vyvojovy cyklus pri CPU to nie su grafiky, ktore sa striedaju jak pomozky. To co teraz predvede Intel, je to co malo byt povodne uz v C2D, ale nejak to nestihli dotiahnut­(teraz mal byt len die­-shrink bez zmien v jadre­). Vedsi skok bude buduci rok­(CSI­) a AMD to dost pociti v oblasti 4P+ serverov­(tada ak barcelona nebude fakt bomba­). Intel sa momentalne snazi dostat AMD do situacie kde bolo pred K7. A ma na to celkom dobru taktiku, teraz je C2D lepsie a tak si moze dovolit aj vyssie ceny, ale ked nebude tak radikalne spusti ceny dole, ale narozdiel od AMD ktoremu to citelne ubera sil, Intel moze takito stav znasat aj niekolko rokov­(nezije len z CPU­). AMD moze len tazko superit s Intelom, keby mali 3­-4 tovarne mohli mat teraz podstatne vedsi podiel na trhu, ale s jenou tovarnou co vyraba len na 200mm waferoch neboli schopny dodavat ani tolko aby garantovali velkym OEM vyrobcom stabilne dodavky a potom sa ani nie je comu cudovat, ze ceny boli vysoke, keby boli nizsie bol by tychto procesorov trvali nedostatok a vysutilo by to do toho, ze by ich predrazovali sami obchodnici.
Odpovědět0  0
Potoo | 20.4.200720:13
Asi si nepamatujete na dobu kdy melo AMD K5 a K6 procesory. Prakticky az do prichodu K7 bylo AMD kazdy rok ve ztrate a to vlastne i prvni roky s K7. Takze otazky jestli to prezije jsou zcela mimo misu...
Odpovědět0  0
ljelinek | 20.4.200721:18
No ja nevim, ale tenkrat byly doby, kdy se procesory daly pomerne rychle ­"okopirovat­" a v kratkem case vyplivnout na trh. To uz ted, podle meho, neplati a na vyzkum jdou neuveritelne sumy penez. Pri dlouhodobych ztratach upada vyzkum a to je ted to nejdulezitejsi, aby firmy zustaly in. S AMD to fakt nevypada dobre a ze by Barcelona byla C2D killer jako kdysi K8, tak o tom dost pochybuju. A pokud jeste Intel v dobe uvedeni Barcelony nasadi ceny tesne pod ceny AMD, tak tam budou radi za vsechny zaryte AMDaky.
Odpovědět0  0
Potoo | 20.4.200723:27
Tak po dlouhych letech v minusu prislo AMD s K7 a pozdeji K8. Teprve K8 dostalo AMD dlouhodobe do plusu. Takze nehrotil bych to. A co se tyka penez na vyzkum, Pentium M, ze kteryho pak vzeslo Core a Core2 Duo, pochazi od vcelku malinkatyho oddeleni Intelu v Izraely, zatimco si vetsina firmy lamala palice za tezky prachy s Netburstem. Cili to neni jenom o horentnich sumach do vyvoje. Dulezity jsou lidi.
Odpovědět0  0
wector (38) | 21.4.200711:06
By jsi si měl nastudovat základy ekonomie, protože rok se dá pohodě označit jako ­"krátkodobé období­", vlastně i mnohem delší časový úsek...
Odpovědět0  0
shinigami (76) | 20.4.200723:43
Udelat X2 bylo relativne snadne, ale to jen diky tomu, ze s tim pocitali od zacatku. Vem si jak dlouho trvalo intelu dostat se prez lepeni dvou cipu vedle sebe na jednu placku...

Jinak i u K8 dochazelo k vylepsenim, pribyly SSE3, podpora virtualizace, byla vylepsena sprava napajeni. Pravda, ze slo stale o stejnou architekturu a ze s novou trochu zaspali, ale uz brzo se ji dockame a uvidi se jak to bude vypadat. Pekne je, ze opet premysli dopredu, a ze se mozna brzo dockame nativne osmijadroveho CPU a ne nejake slepeniny ala Intel...
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 23.4.200710:30
A aka dlha doba bola medzi P4 a C2D?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.